Capítol 01×02: “Estem fets d’històries, de moments i d’experiències”

Postal del capítol 01×02. Font: Hotel Flocons de Sel (France)

Benvinguts al primer programa de la segona temporada del podcast Experiències Viatgeres.

A partir d’aquesta temporada, el magazine estarà dirigit i presentat pel comunicador audiovisual, Bernat de Ciurana i la periodista, Sandra Florenza.

Una producció de la plataforma i productora de podcasts, «Els petits detalls podcasts»:

Guió_Experiències Viatgeres_2 Temporada

En relació amb l’emissió del podcast convé saber, d’una banda, que és mensual i, de l’altra, que el divendres de publicació del nou capítol serà comunicada via la web oficial del programa i, en conseqüència, les nostres xarxes socials. Tal com és habitual es realitzarà a les 12 del migdia.

El motiu pel qual l’emissió del podcast és mensual no és cap altra que la creació d’un storytelling de cada viatge. Com que a cada viatge existeixen unes vivències, unes emocions i uns moments que són únics i moltes vegades irrepetibles. L’equip del programa necessita temps per realitzar un capítol emocionant i que, al mateix temps, sigui una «lovemark» per la nostra audiència. Ara més que mai necessitem posar en relleu el nostre «leitmotiv», la raó de ser d’aquest magazine de viatges. Tots, absolutament tots, estem fets d’històries, de moments i d’experiències. Per tant per aquest motiu i pel fet que som un equip molt petit, que l’època econòmica actual en què les grans empreses es mengen les petites i que tampoc no hi ha cap “bàndol” interessat a dur a terme cap mena de «pacte de cavallers», entre els uns i els altres, que permeti que uns i altres podem sobreviure. L’equip no pot realitzar un capítol setmanal.

“Estem fets d’històries, de moments i d’experiències”.

Traduït al llenguatge radiofònic, no és res més que narrar la història amb una narrativa mitjançant la veu, uns efectes de so escollits amb molta cura, uns silencis i unes músiques adients al viatge en qüestió.

A partir d’aquesta segona temporada serem més curosos a l’hora de realitzar entrevistes a viatgers i viatgeres.

L’equip del programa es nega a promocionar «influencers» amb tantíssim ressò a les xarxes socials (likes, visualitzacions, reproduccions, etc…) bàsicament per dos motius:

  • El primer és perquè en diverses ocasions l’equip del programa s’ha trobat que alguns autoanomenats «experts» en algun «destí» desconeixen allò pel qual es creuen «experts».
  • El segon és perquè a «posteriori», avisats prèviament de la data de publicació de l’entrevista, no disposin de «l’empatia» suficient per «compartir» ni «realitzar» un like a la publicació d’aquesta.

Som coneixedors que actualment hi ha un «intrusisme» professional bestial. Però, d’una banda, no és el nostre problema i si és que ho és d’algú, per denominar-ho d’una manera, és de la societat en general. De l’altra, precisament per aquest motiu si «uns/es» es denominen «influencers professionals» seria bo que sabessin que «ser professional» també significa  no cancel·lar una entrevista sense cap «motiu» greu per haver-la d’anul·lar.